آشنایی با سنگ ها و جواهرات, آموزش نگهداری از طلا و جواهر, اخبار و تحلیل بازار طلا, اخبار و رویدادهای بازار طلا, دانستنی های طلا و جواهر, دنیای برندها (معرفی برندها و تاریخچه آنها), دنیای مد و جواهرات, راهنمای خرید طلا و جواهرات, راهنمای سایزبندی, راهنمای سفارش طلا از طلاسرا, گالری تصاویر و ویدئوها, نحوه خرید اقساطی

۷ نکته در انتخاب حلقه ازدواج

خرید حلقه در کشور ما یکی از مرسومات مهم قبل از مراسم ازدواج است که بسیار به ان توجه می‌شود، هر خانواده با توجه به رسم و فرهنگ، عرف اجتماعی جامعه و… نسبت به خرید آن اقدام میکنند.

تاریخچه نامعلوم حلقه ازدواج

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین اشخاصی که در دنیا از حلقه ازدواج استفاده کردند مصریان باستان بودند، اما در اسناد دیگری آمده است اولین بار یکی از ملکه های ایرانی به نام ناپیراسو این رسم را به جا آورده و یک تاجر اروپایی این رسم را به اروپا منتقل کرده است.

چرا حلقه ی ازدواج را در دست چپ و انگشت چهارم می اندازند؟

در پاسخ به این سوال که چرا حلقه ی ازدواج را در دست چپ و انگشت چهارم می اندازند باید بگوییم که رومیان در گذشته به این اعتقاد بودند که در این انگشت رگ خاصی وجود دارد که مستقیما به قلب متصل می‌شود. در باور ایرانی ها چون عدد 7 برایشان مقدس بوده این انگشتر در انگشت هفتم (از راست بشمارید) قرار میگیرد.

برخی نکات مهم در نگهداری از حلقه ازدواج

در هنگام شست و شو و استحمام حلقه را دربیاورید، چون‌ مواد شوینده باعث می‌شوند لایه نازک جرم روی حلقه بیفتد و در دراز مدت رنگ‌ حلقه کدر میشود.

کلر هم یکی‌از عوامل کدر شدن و تغییر رنگ حلقه است و همچنین باعث می‌شود نگین های ظریف کار شده روی حلقه شل شده و کنده شود.

بهتر است هر چند سال یکبار برای آبکاری اقدام کنید تا عمر زیبایی حلقه را بالا ببرید.

تفاوت حلقه ازدواج و انگشتر نامزدی

برخلاف باور بسیاری از افراد حلقه ازدواج با انگشتر نامزدی متفاوت است.

حلقه ها به نسبت ساده تر و ظریف تر هستند که معمولا یک رینگ ساده اند یا از طراحی های ساده مانند به کار گرفتن نگین های ریز زینتی استفاده میشود.

با توجه به این نکته که تنوع حلقه ازدواج در بازار بسیار زیاد میباشد، بهتر است برای خرید آن با آگاهی کامل به بازار برویم.

دقت به چند نکته کوتاه و البته مهم در خرید حلقه ازدواج کمک بسیاری به شما میکند تا بهترین انتخاب را داشته باشید و از تصمیم خود پشیمان نشوید.

  • به مقدار بودجه تان دقت کنید:

در ابتدای خرید حلقه ازدواج بهتر است یک ایده‌ی کلی از حلقه در ذهن خود شکل دهید، که میتوانید از فضای مجازی کمک بگیرید و بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود انجام دهید.

هر فردی برای خرید حلقه ازدواج خود ایده ای دارد و می‌خواهد بهترین و خاص ترین حلقه را برای خود و همسرش انتخاب کند، ولی این نکته راباید در نظر گرفت که هزینه این خرید ممکن است ذخیره حقوق چند ماه یک زوج باشد پس باید این نکته دقت شود که قبل از ورود به بازار درباره ان تصمیم بگیرید.

  • سبک زندگی خود را در نظر بگیرید:

خوب است بدانید که برای خرید حلقه ازدواج سبک زندگی تاثیر زیادی بر خریدتان دارد؛ زیرا که باید به طور دائم و تا اخر عمرتان در انگشت شما بماند، به همین دلیل اگر شخصی هستید که به دلیل شغلتان بیشتر در معرض مواد شیمیایی و خورنده هستید یا بیشترین زمان روز خود را بیرون از منزل هستید، بهتر است در انتخاب فلز حلقه دقت کافی را داشته باشید.

  • از جواهر فروشی های معتبر خرید کنید و همچنین به جواهر فروش خود اعتماد کنید:

افرادی که در زمینه فروش جواهر الات کار میکنند به نسبت تجربه بیشتری دارند که میتوانید در خرید از تجربه انها استفاده کنید و با انها مشورت کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام خرید در مورد وزن حلقه، مقدار دستمزد و مالیات مربوطه از فروشنده سوال کنید. از او بخواهید به صورت کتبی در فاکتور قید کند.

 

  • توجه به مدل و جنس حلقه

مدل های نگین دار سنتی، مدل های کلاسیک، رینگ های ساده، مدل حلقه با سنگ های قیمتی و… انواع مختلف حلقه های ازواج هستند که میتوانید با توجه به بودجه مورد نظر، جنس حلقه و مهم ترین نکته علایق تان از بین انها بهترین مورد را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که حلقه ها از مدل ها و جنس های مختلفی هستند مانند حلقه های طلا، حلقه های نقره، استیل، پلاتین یا پلاتینیوم و حلقه هایی با جنس تیتانیوم که میتوانید با تحقیق درباره انها بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

  • توجه به رنگ پوست و مدل انگشتان دستتان

رنگ پوست و مدل انگشتان تاثیر زیادی بر انتخاب شما دارد، اگر پوست شما به نسبت سفید است،‌ بهتر است از فلز هایی استفاده کنید که رنگ روشن تری دارند مانند طلای سفید و بالعکس. اگر رنگ پوست شما تیره و سبزه است بهتر است از فلز های گرانهایی با رنگ تیره استفاده کنید، مانند طلای زرد.

بهتر است اگر‌ انگشتان ظریف و باریکی دارید از حلقه های پر زرق و برق و پر جواهر استفاده نکنید، چون ظرافت‌ دستانتان را از بین‌ میبرد.

  • توجه به اندازه حلقه ازدواج

بهتر است حلقه ای که انتخاب می کنید نه به اندازه ای تنگ باشد که دستتان اذیت شود و به راحتی از دستتان بیرون نیاید و یا به حدی گشاد باشد که از انگشتان به راحتی بیرون بیاید.

  • در نظر گرفتن رکاب حلقه

حتما باید در زمان خرید به سایز رکاب حلقه دقت کنید، چون مفصل دست باید به راحتی حرکت کند و رکاب حلقه نباید کل بند انگشت را بپوشاند.

نکته پایانی این است که برای خرید حلقه بهتر است تایم بعد ازظهر را انتخاب کنید چون که در این زمان دست گرم تر است(دست ها زمانی که سرد باشد اندازه ی آن کوچکتر است).

وقتی به این‌ نتیجه رسیدید که چه ایده ای برای خرید حلقه دارید نوبت به امتحان کردن نمونه هایی مشابه با ایده تان می‌رسد، برای راحتی کارتان میتوانید از ۲ الی ۳ ماه قبل اقدام به خرید حلقه کنید.

اگر به این موضوع علاقه دارید که حلقه ازدواجتان با همسرتان یک شکل باشد میتوانید از حلقه های ست موجود در بازار استفاده کنید یا به دلخواه سفارش ساخت آنها را بدهید.

 

سخن آخر

مجموعه طلا سرا با سال ها تجربه در فروش انواع انگشتر طلا؛ دستبند طلا؛ النگو طلا ؛ گوشواره طلا ؛ گردنبند طلا ؛ پلاک طلا؛ سرویس طلا  به صورت حضوری  اینترنتی مشغول به فعالیت در استان اصفهان و سراسر ایران می باشد.

شما عزیزان علاوه بر طرح های موجود کلیه طرح های انتخابی و مورد پسند خود برای خرید شخصی، هدیه یا سرمایه گزاری می توانید در طلاسرا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید