آشنایی با سنگ ها و جواهرات

سنگ های متولید هر ماه

 سنگ ماه تولد

در گذشته افراد زیادی از خواص سنگ ماه تولد مطلع بودند و از آنها برای درمان امراض خود و یا دور ماندن از طلسم و افکار شیطانی استفاده می کردند .

امروزه باستان‌ شناسان با توجه به طالع بینی نجومی و بررسی فرهنگ های گوناگون ، هر سنگ را نماد متولد یک ماه از سال می‌دانند که این سنگ ها خواص درمانی و انرژی درمانی برای متولدین ماه مربوطه را به همراه دارد .

سنگ های ماه تولد فروردین

سنگ هایی همچون الماس ، جاسپر ، گارنت ، توپاز زرد ، آکومارین ، سنگ خون ، عقیق سرخ و یاقوت سرخ ، سنگ های متولدین فروردین ماه می باشد ، که به شرح ویژگی بعضی از این سنگ ها می پردازیم :

خواص سنگ الماس : سنگ الماس مهمترین سنگ ماه تولد فروردین می باشد . الماس یکی از گران بها ترین و زیباترین گوهر های موجود در طبیعت می باشد . سنگ الماس از سیاره مریخ انرژی دریافت می‌کند و به فرد استفاده کننده منتقل می‌کند . این سنگ درخشان در رنگ های متفاوتی از جمله بی رنگ ، سفید ، آبی ، زرد و صورتی (کمیاب) موجود می باشد . استفاده از این سنگ موجب محبت در میان زوجین می شود . همچنین قدرت اراده و انتخاب را بالا می برد . این گوهر باعث دور شدن افسردگی و ناراحتی از بدن افراد می‌شود و همچنین موجب تقویت حافظه می شود .

خواص سنگ جاسپر : جاسپر خواص آرامش بخشی زیادی دارد و موجب تعادل روح و روان انسان می شود . استفاده از این سنگ بردباری انسان را افزایش می‌دهد و افکار شیطانی را از انسان دور می کند .

خواص سنگ توپاز زرد : این گوهر زرد رنگ متحد کننده نیروهای هستی است و موجب ایجاد آرامش و انرژی درمانی می‌شود . این سنگ زیبا به عنوان یک ابزار درمانی احساسات می باشد . استفاده از توپاز زرد باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود و همچنین ترس و استرس را از افراد به دور می‌کند .

خواص سنگ آکومارین : آکومارین برای تبدیل دشمنی ها به دوستی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد . این سنگ زیبا باعث احیای عشق بین زوجین می‌شود . این سنگ ، سنگ اصلی متولدین ماه اسفند می باشد و برای آشنایی کامل با ویژگی های آن می توانید به قسمت سنگ های متولدین ماه اسفند مراجعه کنید .

 

 

سنگ های ماه تولد اردیبهشت

سنگ هایی همچون زمرد ، گارنت ، آونتورین ، مالاکیت سبز ، یاقوت کبود ، کهربا ، فیروزه ، سنگ مرجان و کوارتز صورتی ، سنگ های متولدین ماه اردیبهشت می باشند که خواص خاص خود را دارند که به شرح خاصیت بعضی از این سنگ ها می پردازیم :

خواص سنگ زمرد : سنگ زمرد اصلی ‌ترین و مهم ‌ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت می باشد . رنگ سبز زمرد بر اساس روانشناسی رنگ ها با عکس افزایش قوه ی خلاقیت در انسان می شود . سیاره‌ ای که سنگ زمرد از آن انرژی می گیرد ، ونوس می باشد و این سنگ ، سنگی است عاطفی . این سنگ به روابط عاشقانه رنگ و روح می بخشد . استفاده از این سنگ زایمان را راحت می کند و دندان ها را تقویت می کند . استفاده از زمرد سبز افکار شیطانی را از انسان دور می کند .

خواص سنگ گارنت : سنگ گارنت ، اعتماد به نفس را در انسان افزایش می‌دهد . استفاده از این سنگ برای افرادی که خوابی پریشان دارند بسیار مناسب است . از دیگر خواص این سنگ می توان به خاصیت ضد افسردگی ، جلوگیری از پیشرفت سرطان در ابتدای آن ، اشاره کرد .

خواص سنگ یاقوت کبود : از خواص یاقوت کبود می توان به تقویت عملکرد غده تیروئید ، ایجاد آرامش ذهنی ، از بین بردن ترس و استرس ، تقویت عروق خونی و تنظیم جریان خونی اشاره کرد .

خواص سنگ کوارتز صورتی : این سنگ با رنگ صورتی ملایم ، انرژی بسیار ملایمی را به انسان منتقل می کند . این سنگ یک مرهم برای افرادی که دچار شکست عاطفی شده اند محسوب می شود . استفاده از این سنگ باعث از بین رفتن احساسات منفی همچون غم و ناراحتی و همچنین افسردگی می باشد و موجب ترویج  احساساتی همچون عشق و آرامش می شود .

 

سنگ های ماه تولد خرداد

سنگ هایی همچون مروارید ، سنگ ماه ، یاقوت سفید ، سیترین ، چشم ببر ،زمرد ، الکساندریت و کریزوپراس ، سنگ های متولدین ماه خرداد می باشد . که به شرح حواص برخی از این سنگ ها می پردازیم . استفاده از هریک از این سنگ ها باعث ایجاد تعادل روحی و روانی در متولدین ماه خرداد می شود و همچنین باعث منتقل شدن انرژی به بدن افراد می شود . که اکنون به شرح خواص برخی از این سنگ ها می پردازیم :

خواص سنگ مروارید : سنگ مروارید مهمترین سنگ ماه تولد خرداد محسوب می شود . مروارید به دو صورت یافت می شود . یکسری از مروارید ها به صورت طبیعی در دریا یافت می شوند و سایر مروارید ها به صورت پرورشی به وجود می آیند . از میان مروارید ها ، مروارید هایی که به صورت طبیعی در طبیعت یافت می شوند ، به علت وجود املاح معدنی ، انرژی بیشتری دارند و موجب انرژی درمانی در افراد می شوند . استفاده از مروارید موجب آزاد شدن انرژی درونی افراد می شود و همچنین سنگ مروارید انرژی های منفی درون افکار انسان را به خود جذب می کند .

خواص سنگ ماه : سنگ ماه یا مون استون ، انرژی خود را از سیاره ماه می گیرد و برای خنک کردن و آرامش بخشیدن به انسان مورد استفاده قرار می گیرد . این جواهر مقدس باعث پیشرفت روح انسان می شود و باعث ایجاد وحدت میان زن و مرد می شود . گفته شده است که این سنگ برای درمان بیماری صرع و درمان بیماری جانو بسیار مفید است .

خواص سنگ چشم ببر : از خواص سنگ چشم ببر برای متولدین ماه خرداد می توان به از بین بردن ترس و استرس ، از بین بردن بیماری فشار خون بالا ، از بین بردن مشکلات قلبی و عروقی و از بین بردن و یا بهبود تنگی نفس و آسم ، اشاره کرد . و همچنین استفاده از این سنگ باعث ایجاد تمرکز ذهنی در اشخاص می شود .

خواص سنگ الکساندریت : جواهر نادر و گران بهای الکساندریت باعث تقویت عشق ، صداقت ، وفاداری ، افزایش طول عمر ، تقویت اراده می شود . همچنین این سنگ خوشبختی ، شادی و عشق را به خود جذب می‌ کند .

خواص سنگ سیترین : سنگ سیترین نمایانگر صلح و دانش می باشد که بر نوع است . نوع اول ، سنگ های سیترین روشن هستند که باعث روشن شدن آگاهی افراد می شود . نوع دوم ،  سنگ های سیترین تیره هستند که باعث دور شدن از افکار شیطانی و افکار منفی از انسان می شود . همچنین باعث ایجاد آرام و قرار در افراد می شود .

 

 

سنگ ماه تولد تیر

سنگ های متولدین تیر ماه شامل ۴ سنگ یاقوت سرخ ، زمرد ، اوپال ، سنگ ماه و مروارید می باشد . یاقوت سرخ اصلی‌ ترین سنگ متولدین تیر ماه می باشد و سایر سنگ ها ، سنگ های فرعی متولدین این ماه است . هر یک از این سنگ ها از قدرت های نجومی بسیار بالایی برخوردار هستند که به انرژی درمانی افرادی که از این سنگها استفاده می کنند ، کمک بسیاری می کند . در اینجا به شرح خواص این سنگ ها می پردازیم :

خواص سنگ یاقوت سرخ : سنگ یاقوت سرخ یکی از ارزشمندترین و سخت ترین سنگ های شناخته شده در طبیعت می باشد که مهمترین سنگ ماه تولد تیر می باشد . این جواهر گران بها به بخت آوری مشهور می باشد . برای این منظور بر روی انواع تاج ها و انواع زیورآلات تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد . این سنگ روحانی برای قلب و جریان خون بسیار مفید می باشد . همچنین با عکس نیرو بخشی به سیستم ایمنی بدن و از بین برنده بی حسی از بدن می شود . به همراه داشتن این سنگ به داشتن زایمانی ساده بسیار کمک می کند .

خواص سایر سنگ های متولدین ماه تیر در قسمت های قبل به صورت کامل شرح داده شده است . با مراجعه به قسمت های قبل می توانید با خاصیت های سنگ های زمرد ، سنگ ماه و مروارید را به صورت کامل آشنا شوید . همچنین سنگ اوپال اصلی ترین سنگ متولدین ماه مهر می باشد . با مراجعه به سنگ های متولدین مهر ماه می توانید با خواص آن آشنا شوید .

سخن آخر

مجموعه طلا سرا با سال ها تجربه در فروش انواع انگشتر طلا؛ دستبند طلا؛ النگو طلا ؛ گوشواره طلا ؛ گردنبند طلا ؛ پلاک طلا؛ سرویس طلا  به صورت حضوری  اینترنتی مشغول به فعالیت در استان اصفهان و سراسر ایران می باشد.

شما عزیزان علاوه بر طرح های موجود کلیه طرح های انتخابی و مورد پسند خود برای خرید شخصی، هدیه یا سرمایه گزاری می توانید در طلاسرا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید