راهنمای خرید طلا و جواهرات

نکات مهم هنگام خرید طلا بچگانه

هنگام خرید طلا بچگانه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ 

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خرید چیزهایی مانند لباس، اسباب بازی و… برای کودکان و نوزادان طلا بخرند تا هم یادگاری ارزشمندی از خود باقی بگذارند و هم کودک یا نوزاد با استفاده از آن ظاهری شیک و جذاب داشته باشند.

همچنین امروزه با توجه به افزایش تنوع در طرح ها و مدل های مینیمال بیشتر افراد وسوسه می شوند تا برای کودکان خود طلا خریده  و به نوعی سرمایه گذاری هم کرده باشند. اگر شما هم جز این افراد هستید حتما این مقاله از مجله طلاسرا را بخوانید زیرا با دانستن نکات این مقاله می توانید خرید بهتری برای کودک یا نوزاد خود داشته باشید.

سایز و اندازه:

سایز و اندازه یکی از نکات مهم هنگام خرید طلا بچگانه است. در خرید النگو، انگشتر و دستبند حتما سایزی را انتخاب کنید که کودک یا نوزاد در آن احساس راحتی داشته باشد و نه آنقدر تنگ باشد که به دستش آسیب برساند و نه آنقدر گشاد باشد که از دستش بیرون بیاید و گم شود.

زنجیر طلا هم نباید خیلی بلند یا کوتاه باشد. در کل سایز طلا باید طوری باشد که کودک احساس راحتی کند.

– امنیت کودک:

بعضی طلاها دارای تزیینات تیز می باشد که ممکن است حین بازی به کودک آسیب برساند و یا بدن نوزاد را زخمی کند به همین دلیل این موارد گزینه های مناسبی برای خرید طلا بچگانه نمی باشند.

همچنین طلاهایی که ظریف هستند و دارای جزئیات کوچک می باشند، ممکن است خطر بلعیده شدن توسط نوزاد را داشته باشد، در نتیجه از خرید این گونه زیور آلات برای کودکان خودداری کنید.

گوشواره های حلقه ای نیز برای دختران کم سن مناسب نیستند زیرا ممکن است انگشت خود را درون حلقه کنند و به گوش خود آسیب برسانند.

استحکام طلا:

به هیچ وجه طلاهای ظریف و دست ساز برای کودکانتان نخرید، همچنین از خرید طلاهای توخالی صرف نظر کنید. بهتر است طلاهایی بخرید که کیفیت بالایی داشته باشند و به اندازه کافی مقاوم باشند تا حین بازی و شیطنت کودکان شکسته نشده و گم نشود یا نوزادانی که دندان دارند با گاز گرفتن به طلا آسیب نرسانند.

خرید طلا بچگانه

– وزن طلا:

اگر طلا بچگانه وزن زیادی داشته باشد، استفاده از آن برای کودک خوشایند نیست و او را از هر چه زیورآلات است بیزار می‌کند خصوصا زنجیر طلا و گردنبند.

همچنین سنگین بودن طلا ممکن است افراد سود جو را به فکر دزدی بیندازد و به این صورت خطری کودک شما را تهدید کند.

– قفل طلا:

حتما توجه داشته باشید قفل طلا به قدری محکم باشد که حین بازی کودک باز نشود. مثلا اگر قصد خرید گوشواره بچگانه دارید قفل اهرمی یا عصایی را انتخاب کنید. در کل بهتر است قفلی باشد که کودک یا نوزاد به راحتی نتوانند باز کنند.

– سن کودک:

هنگام خرید طلا بچگانه حتما به سن کودک یا نوزاد توجه داشته باشید. اگر کودکتان کمتر از 5 سال دارد به هیچ وجه سراغ انگشتر و پلاک طلا نروید، زیرا نه تنها کودک نمی تواند به خوبی از آن مراقبت کند بلکه ممکن است آن را ببلعد.

برای نوزادان بهتر است سنجاق سینه یا پستونک طلا بخرید. در مورد کودکان بالای 5 سال محدودیت کمتری وجود دارد و راحت تر می توانید طلا بخرید.

– طلا با قابلیت تغییر سایز:

از آنجا که کودکان در سن رشد هستند و دائما سایزشان تغییر می کند، بهتر است به دنبال گزینه هایی بروید که بتوانید سایزشان را تغییر دهید.

مثلا النگو قابلیت تغییر سایز ندارد و اگر در دست کودک کوچک شود باید آن را شکست، اما دستبند گزینه ای است که با اضافه کردن مهره های آن می توان سایز آن را بزرگ کرد.

– عیار طلا:

هرچه عیار طلا کمتر باشد، درصد آلیاژهای ترکیب شده با طلا بیشتر است و همین ممکن است باعث بروز حساسیت در کودکان شود به همین دلیل بهتر است طلا با عیار پایین برای کودکان نخرید.

– رنگ پوست کودک:

حتما هنگام خرید طلا بچگانه به رنگ پوست کودک خود نیز توجه داشته باشید. اگر پوست کودک شما سفید و روشن است طلای سفید انتخاب مناسبی است و اگر پوست کودک تیره است طلای زرد و یا ترکیبی از طلای زرد و سفید را انتخاب کنید.

 

سخن آخر

مجموعه طلا سرا با سال ها تجربه در فروش انواع انگشتر طلا؛ دستبند طلا؛ النگو طلا ؛ گوشواره طلا ؛ گردنبند طلا ؛ پلاک طلا؛ سرویس طلا  به صورت حضوری  اینترنتی مشغول به فعالیت در استان اصفهان و سراسر ایران می باشد.

شما عزیزان علاوه بر طرح های موجود کلیه طرح های انتخابی و مورد پسند خود برای خرید شخصی، هدیه یا سرمایه گزاری می توانید در طلاسرا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *