دنیای برندها (معرفی برندها و تاریخچه آنها)

آشنایی با برند کارتیه (کارتیر) محبوب‌ترین برند طلا

معرفی برند کارتیه

کارتیه برند فرانسوی معروفی است که در زمینه تولید طلا و جواهرات فعالیت دارد. این برند یکی از معتبرترین برندهای فعال در این زمینه است که تعداد کمی از خانه های بزرگ طراحی مد و جواهرات به سطح آن می رسند.

برند کارتیه در ابتدا اقدام به طراحی و ساخت مدل های مختلف دستبند، گردنبند، گوشواره، انگشتر و ساعت نمود که مورد توجه خانواده های سلطنتی دنیا قرار گرفت و تنها طبقه اشراف و ثروتمندان توانایی خرید محصولاتش را داشتند.

بنیان گذار اصلی این برند لوییس فرانسوا کارتیه یک ساعت ساز بود که در سال 1847 با خرید مغازه مربی خود در پاریس آغاز کار این برند معروف را استارت زد و حالا بعد از این همه سال با داشتن بیش از 270 بوتیک در سراسر جهان، تجارت کالاهای لوکس چند ملیتی را در اختیار دارد.

برند کارتیر با پیروی از شعار اصلی اش که می گوید « تقلید نکن، نوآوری کن»، همچنان محصولات خاص و با کیفیتی عرضه می کند و به همین دلیل یکی از بهترین برندهای دنیا در زمینه طلا و جواهرات می باشد البته لازم به ذکر است که برند کارتیر در زمینه عطر و محصولات چرمی نیز فعالیت دارد.

 

کارتیه یا کارتیر؟

امروزه برخی افراد نام این برند را کارتیر تلفظ می کنند. اما برای اینکه بدانیم کدام تلفظ صحیح است باید به تلفظ فرانسوی این لغت مراجعه کنیم. در فرانسوی حرف R آخر کلمه خوانده نمی شود و در نتیجه تلفظ صحیح این کلمه کارتیه است.

محصولات معروف برند کارتیه

معروف‌ترین محصولات کارتیه

۱. ساعت سانتوس: 

ساعت سانتوس اولین ساعت مچی مردانه تولید برند کارتیه بود که بسیار معروف شد. تا اوایل قرن بیستم تنها بانوان از ساعت مچی استفاده می کردند و آقایان بیشتر ساعت جیبی داشتند. این ساعت به سفارش سانتوس خلبان برزیلی تولید شد و به اسم او هم باقی ماند. این ساعت که صفحه ی تخت و قاب مربعی شکل داشت نظر همگان را به خود جلب کرد و تا چهار سال پس از آن عرضه جهانی ساعت های این برند افزایش چشمگیری یافت.

 

۲. ساعت تانک:

در طراحی ساعت تانک از برند کارتیه از چرخهای تانک الهام گرفته شده است به همین دلیل این نام را روی آن گذاشتند. ظاهر این ساعت هم مربعی و هم مستطیلی به نظر می رسد و در کناره های آن نواری از سنگ های قیمتی و الماس کار شده که شکل آن بر اساس چرخهای تانک طراحی شده است. این ساعت برای اولین بار سال 1917 ساخته شد و تاکنون هم در تمام کاتالوگ های کارتیه وجود دارد و یکی از ساعت های ماندگار جهان می باشد. هنوز هم این ساعت در صدر فروش محصولات است و از محبوبیتش کاسته نشده است.

 

۳. جواهر توتی فروتی:

تولید این جواهر، برند کارتیه را به اولین جواهر سازی تبدیل کرد که از سنگ های رنگی متفاوتی در یک جواهر استفاده می کند. در طراحی این جواهر که از تاج و لباس پادشاهان هند الهام گرفته شده است از ترکیب زمرد، روبی و یاقوت استفاده شده است. امروزه این طرح همچنان توسط کلکسیونرها خریداری می شود.

 

۴. حلقه ی تثلیث یا سه گانگی:

حلقه تثلیث نمادی از عشق بی پایان است که ابتدا و انتهایش مشخص نیست و یکی از بهترین و مشهورترین محصولات برند کارتیر است.

این طرح اولین بار در سال 1924 عرضه شد و از آن به بعد دیگر برندها از این طراحی تقلید کردند. در ساخت این انگشتر گاهی از سه رنگ سفید به معنای دوستی، زرد به معنای وفاداری و صورتی به معنای عشق استفاده می شود.

 

۵. دستبند عشق:

مکانیزم خاص و دشوار باز و بسته کردن این دستبند باعث شده به آن لقب عشق را بدهند. مکانیزم این دستبند به طوری است که می توان آن را روی مچ سفت و فیکس کرد البته به همراه این دستبند یک عدد پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن آن داده می شود.

 

۶. دستبند طلا میخی:

دستبند طلا میخی که در سال 1971 طراحی و عرضه شد، هنوز هم در بین جواهرات برتر کارتیه جایگاه خود را حفظ کرده است. ظاهر این دستبند به شکل میخی است که به دور دست پیجیده شده است.

دستبند میخی کارتیر

چرا جواهرات کارتیه جذاب هستند؟

طراحی طلا و جواهرات کارتیه به گونه ای است که همیشه مد روز هستند و یک زیبایی جاودانه دارند حتی طرح های قدیمی کارتیر کماکان جز جواهرات برتر این برند به فروش می رسند. از طرفی در طی سال ها طراحان مختلفی با این برند همکاری داشته اند که همین خود باعث تنوع در سبک های مختلف این برند شده است. در ضمن این برند اکسسوری های مختلفی را با به کار بردن سنگهای گرانبهایی همچون الماس، یاقوت، زمرد و مروارید طراحی و تولید می کند.

 

قیمت جواهرات کارتیه

یکی از دلایلی که تنها مشتریان این برند خانواده های سلطنتی، ستارگان سینما و تجار هستند، قیمت بالای محصولات برند کارتیه است. جواهرات این برند به دلیل کیفیت بالا و بی نظیر و استفاده از سنگ های نایاب و  قیمتی همیشه گران است. این برند برای پیشگیری از تقلب در مدل های معروف خود هر محصول را با یک کد منحصر به فرد شماره گذاری می کند.

 

سخن آخر

مجموعه طلا سرا با سال ها تجربه در فروش انواع انگشتر طلا؛ دستبند طلا؛ النگو طلا ؛ گوشواره طلا ؛ گردنبند طلا ؛ پلاک طلا؛ سرویس طلا  به صورت حضوری  اینترنتی مشغول به فعالیت در استان اصفهان و سراسر ایران می باشد.

شما عزیزان علاوه بر طرح های موجود کلیه طرح های انتخابی و مورد پسند خود برای خرید شخصی، هدیه یا سرمایه گزاری می توانید در طلاسرا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *